Kuluttajaverkkolaskujen välittämisessä verkkolaskuoperaattorilta pankkeihin on ollut teknisiä ongelmia 16.10-11.11.2024 välisellä ajalla.

Kuluttajaverkkolaskujen välittämisessä verkkolaskuoperaattorilta pankkeihin on ollut teknisiä ongelmia 16.10-11.11.2024 välisellä ajalla. Teknisistä ongelmista johtuen kuluttajien verkkolaskut eivät ole saapuneet verkkopankkeihin ajallaan tai niitä ei ole saatu toimitettua lainkaan.

 Operaattori on nyt saanut häiriötilanteen korjattua ja toimittanut viiveellä jumissa olleet kuluttajaverkkolaskut pankkeihin. Osa laskuista ei välttämättä ole mennyt läpi kuluttajaverkkolaskuina, jos eräpäivä on mennyt tai on ollut liian lähellä. Näissä tapauksissa laskut on toimitettu vastaanottajille postitse. Mikäli laskusta on ehtinyt lähteä maksuhuomautus, laskua ei ole toimitettu uudelleen.

 Pyydämme maksamaan laskut maksuehdon mukaisesti niiden saapumispäivästä laskettuna. Tulemme huolehtimaan, ettei kuluttajille aiheudu viivästysseuraamuksia myöhässä tulleista laskuista, mikäli ne maksetaan edellä mainitusti maksuehdon mukaisesti.

 Pahoittelemme osaltamme tapahtunutta ja siitä aiheutunutta vaivaa.