Vet du hurdan kundupplevelse man får från ditt företag? Har du koll på före-under-efter tänkandet? Kom och lär dig hur du utvecklar kundupplevelsen genom tjänstedesign!
I Lyckan-projektets tjänstedesign workshop utvecklar du verksamheten i företag ditt med praktiska övningar. Efter workshopen kommer du att känna till vikten av kundupplevelsen och möjligheterna med kundförståelse. Du får till exempel en egenbyggd serviceväg med bruksanvisningar och tips för kundorienterad utveckling. Dessutom kommer det att ordnas en Utvecklingsklinikdag för deltagare senare under våren, till vilken du kan boka en tid om du vill. Workshopen leds av servicedesignern Anna Palokangas från Designhögskolan vid LAB University of Applied Sciences. Ingen tidigare erfarandehet av tjänstedesign behövs.
Anmäl dig senast 10.4 här! Workshopen är kostnadsfri och lunch och kaffe ingår. Workshopen är på finska.
INFORMATION
När? mån 17.4.2023 kl. 11:00-15:00
Var? Kommunstyrelsens mötesrum, Lappträskvägen 25, 07800 Lappträsk.
Vad? Du kommer att bekanta dig med kundupplevelse, kundförståelse och tjänstedesign. Du övar på att utveckla den kundupplevelse som ditt företag producerar genom tjänstedesign.
Workshopen är ett De minimis-stöd till företag och föreningar (värde 1500 €).
Mer information
Projektchef i Lappträsk kommun Tanja Pöyhönen: 044 753 5314 / tanja.poyhonen(at)lapinjarvi.fi
Projektchef vid LAB Yrkeshögskolan Ville Huhtanen: 050 346 6165 / ville.huhtanen(at)lab.fi